TQM

➡️Total Quality Management to sposób zarządzania w organizacji, którego celem jest osiągnięcie sukcesu opartego na zadowoleniu klientów i korzyści dla organizacji oraz społeczeństwa.👍 Opiera się ono na diagnozie i poprawianiu wszystkich elementów w organizacji, bazując na pracy zespołowej i zaangażowaniu.


➡️TQM opiera się na kilku podstawach. Są to:

⚫Zaangażowanie „totalne” – oznacza to, że pracownicy powinni doskonalić nawet najdrobniejsze aspekty swojej działalności, i że postęp zazwyczaj opiera się na częstych i drobnych usprawnieniach, a nie na dużych krokach i wielkich projektach.🛠️ Dzieje się tak, ponieważ małe kroki są z reguły tanie i łatwe do wprowadzenia, a większe projekty wymagają zarówno dużych nakładów finansowych,💰 jak i czasowych.⌚
⚫Optymalizowanie procesów – należy korzystać z prostych i uniwersalnych narzędzi, których przeznaczenie może być łatwo zmienione. Sprawia to, że można do maksimum wykorzystać czas do produkcji.⚙️
⚫Sukces nie przychodzi od razu – należy planować i długotrwale działać, aby uzyskać przewagę.📅
Większość problemów jakościowych jest oparta na niewłaściwym planowaniu bądź organizacji pracy, a nie na błędach pracowników.